Po březích Vltavy aneb pět krásných výjezdů a sjezdů

Délka: asi 60km

Převýšení: asi 1.200 m

Itinerář:
Smíchov-Anděl, Zlíchov, Zbraslav, areál Závist, osada Jarov, Zvolská homole, Vrané nad Vltavou, Březová, Davle, Sloup, Měchenice, Trnová, Jíloviště, Báně, Zbraslav, Zlíchov, Smíchov-Anděl.

Trasa začíná u Anděla na Smíchově, odkud pokračujeme "po cyklistické stezce" kolem Smíchovského nádraží až na Zlíchov, kde se dáme u otočky tramvaje doleva pod mostek. Sledujeme cyklistickou stezku pod Barrandovem do Malé Chuchle, podjedeme Strakonickou a po její levé straně pokračujeme až k Lahovickému mostu a dále po hlavní silnici do Zbraslavi. Přejedeme Zbraslavský most a záhy se napojíme na zelenou turistickou značku, která nás zavede prvním zajímavým výjezdem do areálu Závist až k rozcestníku Pod Hradištěm. Zde pokračujeme po žluté pro změnu zajímavým sjezdíkem k osadě a žst. Jarov a následně po červené Jarovským údolím. Zhruba v polovině údolí však nezapomeneme odbočit doprava stále po červené prvním technickým břidlicovým výjezdem (dá se jet celý bez šlápnutí!) až na vrchol Zvolské homole. Po červené sjedeme do Vraného nad Vltavou a dáme se vlevo přes trať po žluté skrz chatovou osadu. Po prvním přejezdu potoka sjedeme ze žluté doprava a údolím klikatícího se potoka vystoupáme až do Nové Březové. Když se dostaneme lesní cestou kolem sloupu vysokého napětí k asfaltce, odbočíme doprava s kopce a po pár desítkách metrů se napojíme na červenou značku, jež uhýbá doleva a zavede nás přes les do Březové - Oleška. Tady na nás čeká další hezký sjezdík (s nesmyslným zákazem pro cyklisty) až k nádhernému výhledu do údolí Vltavy, konkrétně na Davli (doporučuji krátkou zastávku).
Pokračujeme kamenitým sjezdem po červené, přes koleje až ke starému mostu přes Vltavu (nyní pouze pro pěší). Po jeho přejetí se dáme doleva a záhy se napojíme na zelenou, která stoupá celkem prudkým srázem (dá se vyjet, až na krátký úsek schodů) až do vesnice Sloup. Tady se projedeme chvíli po silnici z kopce do Měchenic, kde po přejetí mostu Bojovského potoka uhneme vlevo, na modrou značku, do dalšího technického výjezdu. Projedeme Trnovou a přes les se ocitneme po krátkém sjezdu na rozcestí U nádrže, kde se dáme vpravo nahoru po zelené (opět jeden z prudších výjezdů co se dá jet). V Jílovišti se napojíme na červenou a ta nás dovede až k Báním na silnici, po níž se dostaneme opět do Zbraslavi a stejnou cestou jako na začátku i zpět do Prahy na Smíchov.

Nezbývá než popřát hezké poježděníčko :)